tisdag 13 mars 2012

Dagens tur med mountainbiken.

 Det blev en tur med mountainbiken så fort jag vaknat till liv efter min nattvakssömn. Sol och elva plusgrader ger inte utrymme till så mycket annat än uteliv.

Cyklade över hamnen, ner förbi vindkraftverken, stranden och upp vid Herjes hjorthägn. Landsvägen söderut, vid Gannarve blev det en micropaus för där gick Kerstin och påtade i trädgården.

Vidare mot Vallhagar efter lite kroksnoder i skogen. Så fort det torkat upp i skog och mark! Iallafall bitvis.

Vidare ut på stora landsvägen mellan Hemse och Klinte, motvind. Dålig planering! Stumnar och får inse att cykelbenen lagt av sig under vintern som gått.

Svänger ner på Vallekvior och det rullar någorlunda lättare, hemmet är nära.

Tvättar lerig cykel, kastar av mig mina lortiga kläder, laddar upp i soffhörnet med te, banan och Keso. Så skönt att våren är här!

5 kommentarer:

SoF sa...

Låter u n d e r b a r t!

Har precis kommit in från promenaden och som du så förundras jag över hur fort det torkar upp.

Soliga hälsningar!

Ingrid sa...

Undra på att cykelbenen inte orkade riktigt, det var ju en ordentlig tur!

mammaxtre sa...

Men så klokt av dig att ge dig ut i det vackra vädret med cykeln. Vad härligt!

Jag kan tro att du kände livet inom dig.

Ha det bäst!

bokhyllan sa...

Härligt och så sportig du är! Visst är det härligt nu när våren äntligen är här. Man får faktiskt lite spring i benen :)

Varma vårhälsningar! Kram

Znogge sa...

När det är så varmt vill man verkligen ut! Härliga vårbilder.