måndag 5 mars 2012

Grubblerier


Frågan är om det inte är dags för en tur med mountainbiken? Vi har ganska kalla nätter vilket får isen att bita sig kvar, men på dagarna är det underbar sol som värmer gott.

Hela helgen har jag grubblat och grubblat. Det råkade nämligen bli så att min mobil föll i golvet, och delade sig på två. Inte särskilt funktionellt kan jag säga.
Så jag har ältat med min familj vilken sorts mobil jag nu skulle ha. En smartphone, eller en gammal klassisk modell? Jag har ältat så mycket så tillslut orkade dom inte svara mig längre.
Inte vet jag om jag tog rätt beslut heller, men nu är beslutet taget, det blev en gammal klassisk modell, för hur ska en smartphone kunna överleva mitt robusta liv och levene när inte ens en Nokia hopfällbar klarar min hantering?

3 kommentarer:

SoF sa...

Förstår mycket väl dilemmat.
Jag valde likadant som du - en klassisk modell.

Rätt eller fel? Ingen aning. ;)

Soliga vårhälsningar!

Bea sa...

Hej Åsa!
Försöker igen... det gick upp i rök min förra komm!
Visst skall du ta en cykeltur i det vårliga landskapet.
Fniss... inte är det lätt att välja tekniska prylar idag då utbudet är enormt av "måste ha" grejer :)
och ändå behöver vi hänga med på ngt sätt i utvecklingen.
Kram /Bea

Kersti sa...

En vän till mig brukar säga att det spelar inte s stor roll vad man bestämmer bara man bestämmer sig.
Det blir säkert bra med den nya telefonen. Jag har en iphone som jobbtelefon och måste säga att vi inte riktigt trivs tillsammans den och jag. Vet nte om det beror på att jag inte fick välja :)