måndag 23 april 2012

Trädgårdsläget

Äntligen vårvärme, och jag har sovit bort hela dagen. Dålig tajming!

I trädgården växer det så det knakar. Frågan är om det inte snart är dax att lufta gräsklipparen. Min pollenallergi frodas också, inte lika positivt.


 Jag har planterat fler jordgubbsplantor (man kan aldrig få för många).

.

 Gräslöken har fått vårkänslor.


Men vart håller sparrisen hus?

I helgen sådde jag morötter, svartrot och palsternacka, nu ligger de små fröna och gosar till sig under mina kuvöser.  Hur dessa kuvöser såg ut när jag kom hem från Stockholm i fredags har jag inte dokumenterat, men om jag säger att det varit både regn och blåst under min frånvaro så tror jag ni kan räkna ut resten själva :)

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Där kom jag på en sak. Jag måste åka till Stenstugu och gräva upp en gräslöktova och flytta den hit till Odvalds, man kan ju inte klara sig utan gräslök!!

Kicki sa...

Tur att du skrev att det var sparris på sista bilden ;) blev nästan orolig att du odlade vägpinnar. Behövs förvisso men roligare kan du ha det =) =)

Rigmor sa...

Jaha...så då är du kuvösbyggare igen...?? Rackarns så försmädligt.
Här växer det också, fast jag tror att det är ogräset mest...Och efter en givande föreläsning i går kväll så förstår jag att det är gödning som gäller i mina små rabatter, hönsgödsel ska det vara. Och eftersom vi inte blivit med höns än...så får jag åka och köpa det i påse hos min trädgårdshandlare!!
Ha en bra fortsättning på dagen!!
Kram kram

Znogge sa...

Jag kan precis föreställa mig det tyvärr... Pollenallergi här med och det är ingen hit.