söndag 1 april 2012

Jag och chiliplantorna.


-Ska du inte ha några lemonchili plantor? Undrade mor min.
-Aaahhgggg... Jag vet inte, vi äter inte så mycket sånt, det är så starkt.
-Men man kan ha dom som prydnad!

Ja just det, det kan man ju. Nu kom det hela i en ny dager.


Ja, såhär ser det ut på min planteringbänk, kaos. Men jag lyckades rydda undan ett litet hörn där jag kunde stå med mina plantor.

Så nu är plantbeståndet utökat med lemonchili.
De här hemma som var lättade över att jag inte skulle odla tomatplantor i år och därmed trodde att våra fönster skulle vara befriade från mjölkförpackningar kan känna sig blåsta!

7 kommentarer:

SoF sa...

Hihi.
Mjölkförpacknings-gerilla-"krigaren" Åsa har alltså slagit till igen. ;)

Varma hälsningar!

Rigmor sa...

Lemonchili...låter intressant!! Jag har ju lovat mej själv och mannen i huset att dra ned på allt vad odling heter eftersom vi blivit med husbil...det funkar inte att folk ska sköta om två envetna kattdamer och dessutom vattna allehanda gröna saker...fast jag har smugit in lite nässlor/palettblad bakom köksgardinen...å så lite Törnrosas kjortel...å så...å så....tja lite till!!
Ha en fortsatt bra söndag där på ön!!
Kram kram

Annette sa...

SMART att använda förpackningar och lemonchili lät verkligen spännande!

Znogge sa...

Vem vet, kanske blir de en favorit hos er i alla fall!

Mia sa...

Lemonchili, vilken färg har dom, gula? Oansett, jag är enig, chiliplantor är dekorativa och dina småplantor ser verkligen friska och fina ut, större än mina. Hoppas fortfarande dom ska hinna växa till sig.
Lite chili i maten är gott och om du tar ur fröna innan du använder den så blir den inte lika stark, ett litet tips bara..
Ha en riktigt fin start på påsken :)

mammaxtre sa...

En planteringsbänk låter trevligt att ha. Oj så spännande att se det gro. detta gillar jag :-)

Ha en fin tisdag

Anonym sa...

Jag vill också ha plantor i mina fönster. Det ser så vårigt ut.
Mien