måndag 16 april 2012

Kuvöserna är på plats!

 Ikväll har jag "monterat" upp mina trädgårds-kuvöser.

Herrn i huset gjorde dom till mig förra året utav armeringsjärn. Så är det, om man är gift med en plåtslagare och före detta smed, då får man allt man ber om i plåt eller järn. Jag antar att snickarhustrun får sina önskemål tillfredsställda i trä och rörmokarens fru i plast. Gift dig aldrig med en boxare!




Fiberduk på 3 meters bredd verkar vara en omöjlighet att hitta, det blev till att skarva.
Förra året fick jag tag i fiberduk utav urusel kvalité, den blåste sönder och innan dess gjorde kisse en egen liten dörr på sidan utav min ena "kuvös".


Nu får det stå sådär och värma upp jorden. Själv drar jag till Stockholm några dagar, kanske blir det lagom att plantera lite när jag kommer hem till helgen.

14 kommentarer:

Znogge sa...

Ser bra ut. Hoppas de klarar vinden i år!

Ingrid sa...

Där kommer det att växa så att det knakar!

Anonym sa...

Men så fiffigt! Och bortsett från fiberduken så e de ju en väldigt hållbar konstruktion i övrigt!

Ha det fint!

Bea sa...

Hej Åsa!
Fiffigt med armeringsjärn och odlingstunneln.
Vad tänker du odla där under?
Må gott /Bea

Annette sa...

Oj vilket stort och fint trädgårdsland du har! Ser hur proffsigt ut som helst! Också nyfiken, vad ska du odla?

SoF sa...

Ser ju riktigt proffsigt ut det där Åsa!

Hoppas att allt funkar som det ska med Stockholmsbesöket.

Varma kvällshälsningar!

Rigmor sa...

Tack vännen för att du skriver några rader då och då...det värmer verkligen!!
Inga dåliga odlingar du har!! Nu kan jag tala om att snickarns hustru inte alltid får som hon vill...på min önskelista står STORA blomlådor att ha perenner i mot husväggen, stockrosor och lite annat hemtrevligt, men icke då...det kommer alltid en massa annat i vägen. Men i år så...hoppas jag!!
Ha det så trevligt i Stockholm!!
Kram kram

LissAnna sa...

Haha... nä, ingen boxare.:-D
Här blir det i trä och plåt. :-)
Så duktiga ni är.
Kram Stina

bokhyllan sa...

Ser väääldigt proffsigt!
Ha det bäst i Stockholm, ska du hitta på något kul i huvudstaden?
Kram

Hannu sa...

Fint tips !
Undrar vad man får om man är gift med en fru/herr bankdirektör.

Ninja sa...

Välkommen till Stockholm :)
själv drar jag ut på landet i helgen. Håll ställningarna så länge :)

mammaxtre sa...

Men så smart!

I Stockholm har vi regn idag, läs fredga morgon :-(

Ha det fint

Min plats i solen sa...

Tjusigt! Oj, vad det kommer att växa bra där. :)

Jag hoppas att du har haft härliga dagar i huvudstaden och önskar dig både välkommen hem igen och en riktigt fin helg.

Kram på dig

Kersti sa...

Ser fint ut. Kanske att jag ska komma till skott och göra ett trädgårdsland. jag är ingen odlare men kan kanske bli :).
Nu yogar jag och jobbar och hinner just inget mer. Ni bloggvänner blir försummade :( hur att hinna? Har inte funnit något svar på det. ha det så skönt i Stockholm. Tyvärr bjuder vi nog inte på något särskilt fint väder men det finns att göra trots det. Kulturnatt imorgon lördag.