fredag 29 juni 2012

Cykel längs med Ekstastranden.


Tidigt i morse lastade jag o mannen cyklarna i bussen och begav oss av. Eller rättare sagt, mannen hade lastat och fixat frukost innan jag orkade ta mig ur sängen.

Ekstakusten, tidigt morgon.

I Sandhamn lastade vi ur och cyklade sedan söderut längsmed stranden, upp en skogsväg, svängde lite hit och lite dit och efter ett tag såg vi havet igen.

Langsteit

I Djupvik tog jag kiss-paus och mannen hittade i sedvanlig ordning någon han kände och där blev vi stående en stund innan vi trampade sista biten tillbaka till Sandhamn för frukost på bryggan.

Frukostutsikt 

Ja, jag vet, jag är lyckligt lottad. Det har funnits stunder då olyckskorpen flugit tätt över våra huvuden, men som genom ett under har dom aldrig slagit sig ner, antar att det har med schampot att göra, eller nåt...

9 kommentarer:

SoF sa...

Så bra Åsa!

Tänk på alla de stackare som inte har insett hur bra de har det. ;)

Varma och något blåsiga hälsningar!

Ingrid sa...

Så härligt det låter och vilken läcker header!!!!

Bea sa...

Hej Åsa!
Vilken underbar natur du har omkring dig! Lyckans ost! Njut!
Ibland glömmer man bort hur bra man egentligen har det!!

Såg i ditt tidigare inlägg om en växt du saknade namn på och det är en Honungslök.

Ha ett skönt veckoslut!/ Bea

Anonym sa...

Verkar som också du har haft en skön dag

Önskar dig ett gott slut på fredagen

Rigmor sa...

Man ska aldrig låta olyckskorpar bygga bo eller hur är det det kinesiska ordspråket lyder...??!! Så sant!! Njut av det du har, och jag njuter av dina bilder, och minns otroliga dagar på din ö!!
Kram kram

Min plats i solen sa...

Ja, du är sannerligen lyckligt lottad Åsa och det härliga är att du vet om det. Extra lycka.

Den där vackra frukostutsikten fick vi njuta av förra gången vi besökte Gotland då vi bodde längs den vackra Ekstakusten. Den tar andan ur en.

Underbart foto som alltid vännen och vilken fin ny header du har skaffat dig. Vacker.

Ha en fin helg!

Kram Lotta

Hannu sa...

Härligt vackra bilder från eran cykelrunda i naturen.

Sommarhälsn./Hannu

Rosor och Akvileja sa...

Visst är livet härligt, njut av lyckan ;)Kram.
Åsa

Anonym sa...

Det är verkligen en cool och bra upplysning. Jag är nöjd att ni delade denna nyttig information med oss. Vänligen hålla oss informerade så här. Tack för att dela.