tisdag 4 september 2012

Odlar o skördeåret 2012


Nu är jordgubbslandet utökat med 100%, ska man odla ska man väl ändå odla det godaste och dyraste!


För övrigt börjar både det ena och det andra sjunga på andra versen, men vad gör väl det? Jag har haft en bra odlar och skördeår.

Det enda som inte riktigt blev som det var tänkt var växthusgurkan. Inledningen på sommaren var alldeles för blåsig för att odla en så pass känslig grönsak ute.
Sedan har jag nog öst på lite för mycket kväverikt gödsel på hallonbuskarna, och möjligen för lite vatten, för det är mycket blad och dålig skörd. Det är inte första gången jag går på den blåsningen, en del människor lär sig helt enkelt inte av sina misstag.

3 kommentarer:

Znogge sa...

Våra tomater är fortfarande inte mogna så någon skörd att tala om har det inte blivit. Men jag funderar eventuellt på ett växthus. Vi får se. Men du har lyckats bra tycker jag!

Ingrid sa...

Det är som med vindruvsrankan i växthuset på Stenstugu. Jag gödde och vattnade och duttlade med dem och fick massor av små, sura vindruvor, som inte var goda alls.

I år har de fått klara sig helt utan vare sig det ena eller andra och vindruvsklasarna är inte så många, men väldig goda med stora, söta druvor.

Man ska inte vara för snäll helt enkelt!

Rigmor sa...

I år är nog inte mycket som det brukar vara...vädret lär ju ha varit det sämsta på tolv år, så det vore väl underligt om allt hade hunnit mogna då!! Här har jag EN jättepaprika, grön...och den kommer förmodligen aldrig att hinna bli röd...Å det här med gödsel, funderar på att gödsla nu i höst, men då gäller det att välja rätt...
Kram kram