söndag 25 november 2012

Söndagsfrid

Klockan tre i natt skickade jag ett SMS till min vän Carina. "Hoppas jag inte väcker dig, ska du med till Gannarve och rida ut i morgon?"

Vem kan motstå ett sådant erbjudande? Helst som söndagen bjuder på några plusgrader och vindstilla. Jo ni, vindstilla! Hur ofta är det vindstilla i november på Gotland tror ni? Inte ofta kan jag lova!

Så det blev en skogstur, Maja, Carina och jag på Monica, Blossom och så Bark, naturligtvis!

Monica på strandbete.

Bark talar om att det är hans tur att gå genom grinden.

Blossom

När vi för någon liten stund kunde sluta tjattra så var det alldeles tyst i skogen. Inga fåglar, inget vindsus, bara hästarnas hovar mot den mjuka novembervåta marken. Egentligen borde vi kanske ha varit tysta lite mera och njutit utav tystnad som är verklig tystnad.

Men det är ruskigt svårt att vara tyst när man är i gott sällskap.


3 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Det låter som ni hade en fantastisk söndag tillsammans och vilka underbara bilder du bjuder på.

Vilket väder ni har haft idag. Här i Skåne bjöds det på grått, regn och rejäl blåst. Inte alls lika mysigt som hos er. ;)

Kram Lotta

Mia sa...

Du får det verkligen till att höras skönt ur :)

Ninja sa...

Fina hästar...